lördag 21 juni 2014

Midsommaräventyr i storskogen

Herregud vad dåligt lokalsinne jag har! Är jag som någon sorts inverterad brevduva, som hittar allt utom hem?

Tanken var att jag och grannhunden skulle gå ett varv runt sjön, men då hade jag förstås glömt att man ska liksom gå halvt över en gårdsplan vid den bortre sjöändan för att komma in i skogen. Istället traskade vi på rakt framåt på konstiga småvägar tills det bara var ett hjulspår. Hjulspåret blev sedan en stig som blev ett dike på en åker och till och med hunden började kika på mig över axeln som det här är ingen väg, ska vi verkligen gå här? men vi fortsatte gå.

När vi väl kom ut på andra sidan åkern fattade till och med jag att det var HELT fel väg. En dam i sin sommarstuga upplyste mig om att det var ännu felare än jag trott, och vi var närmare grannsjön än något annat. Det vill säga typ en halvmil ut i skogen fel. Jaha, så kan det gå...

Nu är jag helt slutkörd (hunden är dock pigg). Det gick rätt okej att vara vaken hela midsommarnatten, även om jag gick och la mig halv sju, så det räknas inte. Men att jag är en mästare på att smita från mina tankar är ju bara att konstatera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar