lördag 26 juli 2014

Effekten ett ord kan ha på piedestaler

Ordet hen är fan en gudagåva i mitt förhållande till män. Som ni kanske vet dyrkar jag män och manlighet så att det knappt finns någon luft kvar mellan oss, och jag hatar hur jag själv blir som könsvarelse - alltså när jag ser mig själv som kvinna i förhållande till en man.

När jag umgås med mina killkompisar ser jag dem väldigt mycket som män och deras bekräftelse blir därmed manlig bekräftelse. Och något bättre än det finns väl inte? Jag brukar facebookchatta med två hyfsat menlösa, hyfsat töntiga manliga vänner och de är väl... rätt okej. Menlösa och töntiga, ändå hungrar jag efter minsta meddelande som efter en heroinist efter sin fix, för de är de män som finns tillgängliga att få uppmärksamhet av just nu.

Min chans till befrielse kommer när jag i mitt huvud benämner dem som hen. Könlösa. Bara människor. Med ens har jag plockat ner dem från sina piedestaler och de hamnar på samma nivå som andra vänner, och jag är fri att andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar