söndag 31 augusti 2014

Det är mycket snart september

Åhgudåhgudåhguuud det är skola imorgon!!! Så här dags imorgon kommer jag att vara en helt annan människa, med andra erfarenheter, en annan miljö och ett annat liv. Då börjar mitt liv som kulturstudent! Jag kommer att ha träffat min klass och någon av mina lärare (vem kommer vi ha introduktionen med? Studerektorsmänniskan från i torsdags? Har man någon sorts huvudlärare? Det är i och för sig bara en kurs i taget nu men man har väl olika lärare?) ha sett skolan och kanske fått mina böcker. Vad ska jag ha på mig?? Ska man se neutral, söt, cool, intellektuell, tjusig eller excentrisk ut? Jag är inte reeedoo! Snyft. Jag är ju typ minst sammanhållen i världen, jag kan inte samordna mina studier! Men det kommer bli spännande.

Annat spännande: jag har varit på teatern för första gången på länge! Man glömmer vilken fantastisk plats det är när man inte är där jämt men jag älskar den så fruktansvärt mycket. Efter att knappt ha varit där på ett helt år kändes det skönt att få fnula runt och ordna med stolarna och göra fint, se på film och läsa manus. Och sova i kalla skinnsoffor. Haha, på bara en helg har jag visst fångat min teatertillvaro i ett nötskal! Däremot har jag planerat mer än jag vanligtvis gör. Vi har en ganska jobbig period just nu och det kommer krävas en hel del för oss att ta oss igenom det, och jag är ju en av "de drivande" i föreningen eller vad man ska säga.

Jag förutspår att den här hösten antingen kommer att bli extremt jobbig, eller superfantastisk. Oavsett vilket kommer det att hända saker, mycket och konstiga saker. Nyårsafton borde vara i september.

1 kommentar:

  1. http://www.recepten.se/recept/citronpaj_lime.html

    gör denna! (a)

    köp saker så lagar vi det typ samtidigt och sen ser vi på film! ;)

    SvaraRadera