söndag 10 augusti 2014

Förfalskat hobbitliv

Just nu är jag käpprätt på väg åt precis det liv jag alltid varit rädd för att få. Jag gick på det närmaste gymnasiet, fått ett "bra jobb" i stan, fått ett förstahandskontrakt i Göteborg, börjar plugga på GU och träffar killar från orten. Hepp, fångat i ett nötskal!

Jag är osäker på om min motvilja mot det här lilla hobbitlivet egentligen bara grundar sig i en önskan om att utmärka mig och vara speciell, eller om jag faktiskt vill något annat. För varje dag gör jag det svårare för mig att slå mig lös. Lägenheten i Bergsjön fylls mer och mer med tunga svårflyttade ägodelar och jag tecknar abonnemang för jag ska ändå stanna där ett tag. Jag vill ju inte stanna där!

Det är ett ganska bra liv jag för. Bergsjön är fint, lägenheten är fin (eller okej i alla fall). Utbildningen kan bli rolig, jag skriver mycket, jag och Anna kommer rätt okej överens. Jag har sanningen i mig och försöker vända mig till den. Teatermänniskorna träffas nästan varje helg, jag har haft ett par roliga fester och träffat nya intressanta människor och de där killarna är rätt gulliga. Så, allt som allt har jag det rätt bra, och jag undrar om jag verkligen skulle ha det bättre med ett annat liv. Ändå känns det som om jag liksom våldför mig på mig själv. Det är inte det här jag ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar