fredag 29 augusti 2014

Fredag 29/8 2014 ca kl 18:45

Så, nu är vi här. Mitt (förhoppningsvis) absolut sista blogginlägg skrivet från SYKES Göteborgs datorer! Det har ju blivit ett gäng sådana under det senaste 1,5 året även om man inte får. Jag blir änna lite nostalgisk redan nu när jag tittar på schemasystemet, kaffefläckarna, vattenmaskinen och papprena i pärmen. Men jag kommer inte sakna det, och inte längta tillbaka.

Jag undrar hur mycket jag kommer att glömma. Man glömmer så mycket när man inte befinner sig i miljön där det inträffade, när den tiden är slut. Kommer jag glömma Bruno som jag var så löjligt, hysteriskt förälskad i? Eller hans bror? Eller de som jag var nästankompis med i början? Hela det där gräsrökande jättegänget som fick sluta någon gång i våras? Kommer jag glömma fruktlådorna? Vi får stenhård frukt i stora åttkantiga lådor varje tisdag och torsdag, och den är slut redan samma dag. I början hann vi inte äta upp hälften innan nästa kom. Jag hoppas att jag kommer komma ihåg bestickstölderna! Alla bestick försvann lite i taget och innan vi hade accepterat situationen och börjat ta med egna bestick var det ett par dagar då alla åt med teskedar, soppslevar och salladsbestick, för det var det enda som fanns.

Nu blir jag sådär patetiskt nostalgisk och vill gå runt och typ ta kort på allt och helst spara ner alla lukter och känslor i burkar också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar