lördag 30 augusti 2014

Lindholmen är slut

Fy fan vad sjukt det här känns. Som om en stor del av min identitet har tagits ifrån mig, fastän det var något jag hatade. Jag kommer aldrig att gå dit mer! Jag jobbar inte på Telenors kundservice längre!

Eller, det gör jag ju visst. Jag är fortfarande anställd men tjänsteledig tillsvidare, om något skulle gå åt helvete, men med all sannolikhet kommer jag att säga upp mig inom en månad eller två. Jag kommer förmodligen aldrig att svara i den där telefonen igen, i alla fall. Det är konstigt hur man kan sakna något man hatar. Man saknar väl delvis den personen man var under den tiden.

Det jag nu kommer ägna mig åt är så jävla mycket närmare allt jag någonsin velat eller identifierat mig med under hela resten av mitt liv men plötsligt blir jag osäker på om jag kommer tycka om det, om det är den jag är eller om det kommer kännas falskt och förljuget.

Jag ska placera mig själv i en helt ny miljö, ett helt annat jag. I tre år! Jag undrar hur det kommer förändra hur jag ser på den tiden som nu har gått. Hur jag ser på Majornatiden, Brunnsbotiden, etcetera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar