tisdag 19 augusti 2014

Pannan mot en murad vägg

Hej hej, jag skriver ett blogginlägg! Från min säng i Bergsjön. Det var jobbigt att ta sig hem idag för jag åkte fel två gånger och hittade inte mellan hållplatserna jag tänkte gå emellan så det blev att ta en slingrande liten skogsväg från Aprilgatan till Galileis. Bergsjön är så förvirrande, för det har det här förortsryktet och betong och höghus men samtidigt ligger det mitt i skogen. Det finns liksom tusen hallonbuskar och en mysig sjö och svamp, och ibland ser man verkligen idyllen som de drömde om på 50-talet när miljonprogrammen började byggas. Mattpiskande tanter, barn på sparkcyklar och små butiker. Iallafall, jag blev blöt om fötterna i skogen men nu är jag som sagt hemma.

Jag gillar inte riktigt mitt sovrum just nu, för de håller på och grejar med elementen och allt är utflyttat en meter från väggen och det stör mig. Känns inte riktigt som mitt, kanske?

Det sämsta med pms just nu är att inte ha riktiga känslor. Nu var det ganska länge sen jag tog dagens tablett och jag tror att den börjar gå ur kroppen, för jag känner mig ganska melankolisk. Alla tankar som jag tänker nu får jag vifta bort för de är inte på riktigt, det är inte jag som tänker dem. Det är pms:en. Eller ja, alla ledsna tankar då alltså, men de flesta tankar blir ledsna just nu utom de på Anna och mat. Tur att jag har medicin nu i alla fall!

Nu ska jag läsa, tror jag.

2 kommentarer:

  1. Anonym Annakonda27 augusti 2014 15:19

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Magisk_sand

    =

    vi ska göra detta i höst! hade en sån leksaksgrej som liten men vill göra det igen ;)

    SvaraRadera
  2. uppdateeeraaaa! </3

    SvaraRadera