torsdag 28 augusti 2014

Varför är det varmt när jag inte vill det?

Jag har glömt skinnjackan på jobbet i två dagar och nu när jag äntligen kom ihåg den är det snorvarmt.

Gaah, snart är bussen vid Nordstan!

Nu ska jag byta till Grön och åka till Korsvägen, för att sen gå upp till Humanisten för välkomstgojs. Nervös, vem - jag? Pfft. Det är väl kanske ingen livsomvälvande händelse och ingen kommer komma ihåg någon därifrån men ÄNDÅ! Första steget mot det nya livet.

Det var först idag det slog mig! Att min gamla vardag kommer sopas bort totalt. Röda ljuddämpande skiljeväggar, headset, vika sladden dubbel mellan fingrarna och säga jahaa... mmh... jo det förstår jag tusen gånger. Jag hatar att få min vardag försvunnen. Allt ska vara likadant! Alltid! Den här vardagen är så jävla enkel. Hur tråkig den än är så kräver den verkligen inte minsta ansträngning, bara väldigt mycket tålamod och att inte se ner på folk alltför mycket. Den här nya vardagen kommer inte att likna den gamla på något enda sätt.

1 kommentar: