fredag 26 september 2014

Från bokmässan

What the fork, jag har inte bloggat på en månad! När gick det senast så lång tid?

Nåväl. Nu bloggar jag. Från bokmässan! Jag känner mig lite vilsen i litteraturen just nu, tyvärr. Jag och Anna var på stadsbiblioteket igår och allt såg. Så. Tråkigt. Ut.

De flesta böcker ser sjukt tråkiga ut. Det enda jag orkar läsa är typ bloggar, gamla KP-tidningar och Gårdarna runt sjön och jag känner inte igen mig själv när jag är sån. Anna kunde dock lugna mig med att påpeka att jag faktiskt läser skoltexter i flera timmar om dagen och det stämmer ju. Vem orkar läsa nya böcker när man har huvudet fullt av statliga utredningar om vithetsnormen och kulturpolitikens historia i Sverige?

Skolan ja!! Nästan en månad på kulturvetarlinjen nu, och det känns rätt. Oftast, åtminstone. Som om jag är lite på rätt väg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar