tisdag 30 september 2014

Kastanjesol och vinter

Imorgon är det oktober. Imorgon är det höst. Imorgon börjar sex månaders mörker och kyla.

Okej, Göteborg bjuder på värsta julivädret just nu så jag ska väl inte klaga, men det blir redan mörkt alldeles för jävla tidigt. I Sverige är det hyfsat pålitligt fint väder under april-september och sedan är det sex månader med hyfsat pålitligt mörker och regn. Speciellt förra vintern kändes riktigt eländig, särskilt som den inleddes med två månader i en omöblerad lägenhet på 84 kvadratmeter utan lampor, olycklig förälskade och alla möjliga splittringar.

I år har jag egentligen rätt mycket förtröstan inför hösten och vintern. Jag har medicin mot pms:en, skolan känns okej och jag och Anna verkar fungera bra ihop så här långt. Jag har en fin lägenhet full av sammetsmöbler, tavlor och tjocka mattor, jag skriver och målar en del och Göteborg är vackrare än Paris. Jag har lyckats med att inte bli förälskad och utanför skolan står ett stort kastanjeträd. Det går nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar