onsdag 1 oktober 2014

En gång i världen

Finns det några barn som läser bloggar? Det måste det ju göra. Några flickor som är sådär 8-11 år gamla, det är ju det som kallas för slukaråldern, när man läser allt. Hade det funnits bloggar när jag var så gammal tror jag att jag hade läst dem. Min hade jag läst i alla fall!

Det är liksom barn i den åldern som är min målgrupp. Inte när jag skriver utan med hela mitt liv, eller kanske närmare bestämt jag själv när jag var i den åldern. Det är de som jag vill ska tycka att jag är spännande och fin och skriver bra saker, sen är resten inte så noga. Jag vill att mitt barnjag ska tycka att jag är bra (lustigt med tanke på att jag tycker rätt illa om mitt barnjag just nu, hon var en rätt så dryg liten person; ett förkrympt pubertetsbarn. Men kanske eftertänksam och söt? Åtminstone i sitt eget huvud).

Jag läser listan över mest utlånade författare 2013 och där är det mest barn- och ungdomsböcker, och jag bläddrar igenom hela listan och ser efter vem som är vem och för första gången på väldigt länge (kanske någonsin) längtar jag efter att vara liten igen. Alla fina fina mysiga författarhemsidor och spännande böcker känns ju spännande på precis samma sätt, men ändå inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar