tisdag 21 oktober 2014

Morgonmörker

Tjatja bloggeeen! Klockan är ganska precis nästan åtta och jag är vaken supertidigt jämfört med en vanlig dag. Vanligtvis brukar jag vakna typ nio-tio eller så om inte Anna väcker mig tidigare, eftersom jag aldrig ska vara i skolan före elva, men idag vaknade jag strax före sju av någon anledning. Det var en oerhört märklig upplevelse. Det var ju för fan helt mörkt ute! Jag trodde det var typ fyra på natten och att jag skulle kunna somna om i frid och ro men inte det inte. Det är "morgon". I somras vaknade jag vid den tiden varje dag av fruktansvärt starkt solsken utanför fönstret, även om persiennerna var nere.

Vintermörker var inte så farligt som jag tänkte mig. Jag hade väl inte räknat med att jag inte skulle behöva gå upp på morgnarna utan först när det blivit ljust, och att tidigt kvällsmörker var såpass mysigt. Tidigt kvällsmörker är bibliotek, dumpsterkvällar, titta på film och laga mat tillsammans. Och att läsa och åka buss.

Nu har solen gått upp över Bergsjön. Sova mer får jag nog inte, jag har väl drömt färdigt för i natt. Jag drömde att jag hade en stor fest med alldeles för många gäster som jag inte sett på länge. Men jag ska ligga i sängen en stund till innan jag duschar och åker till Götaplatsen, där vi ska intervjua personalchefen på Stadsteatern. Nervöst!

1 kommentar:

  1. jag drömde att jag var en tredje säsong på cirkusen och att någon hade lagt en bebis i min vagn som jag skulle ta hand om, vem eller varför varför inte relevant, dagen efter var det en mask istället och jag och martina satt och försökte komma fram till om bebisen hade varit verklig eller inte men till slut "fick jag inse" att jag inbillat mig den. ganska dålig dröm ;(

    SvaraRadera