onsdag 1 oktober 2014

Snor och statsförvaltningen

Gah, jag är sjuuuk! Vaknade i morse och kände mig varm och konstig, och när jag insåg att jag har tidig föreläsning idag och rusade iväg efter ett halvfärdigt blogginlägg märkte jag att jag är snuvig med. Nu sitter jag i skolan och lär mig om offentlig förvaltning och snorar. Det är oerhört tråkigt.

Dock är ingenting så tråkigt som att lyssna på gnälliga abbonenter som inte fattar saker och är allmänt jobbiga, så hur tråkig skolan än är så behöver jag bara tänka på mitt gamla jobb, så känns det bättre. Jag kan även tänka på när "börja tidigt" betydde "var inloggad och klar 07:45 och ve dig om du är en minut sen" istället för "typ elva men med akademisk kvart" så känner jag mig ganska bortskämd och nöjd.

Efter skolan ska jag till biblioteket och lämna tillbaka tre filmer: Moon, Tavlan och Skuggan över stenbänken. Och förhoppningsvis kanske låna något också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar