fredag 21 november 2014

Förkyld och försenad

Fuck, jag har fuckat upp idag. Jag skulle ha varit i skolan för tio minuter sedan men är fortfarande på spårvagnen full med lågstadiebarn och har cirka tio hållplatser kvar. Exakt tio hållplatser kvar, faktiskt. Tack och lov är min klass är snäll och lugn, så det är inte så farligt fast vi ska ha seminarium. Alltså göra små presentationer och sedan diskutera det vi presenterar i gruppen.

Uppgiften har varit att välja ett vardagligt föremål och sedan analysera det med hjälp av aktör-nätverks-teori, alltså hur föremålet integreras som aktör i ett nätverk, t ex nätverket "en teknisk människa" eller "en människa som hänger med". Typ. Huvudpoängen med teorin är att ingen och inget ÄR något, utan BLIR det utifrån kulturella tolkningar av olika saker med/hos/på den personen. De olika sakerna kallas agenter och människan i samspel med agenterna blir en co-agent/hybrid/cyborg. Roligt men lite krångligt. Vi ska prata om smartphones.

Nu är jag på Drottningtorget. Fem hållplatser kvar alltså. Jag är snorig och har skitont i halsen. Men det är en bra spårvagn, ur plankningssynpunkt. Den där sorten där vagnarna är separerade, så man bara sätter sig längst bak så ser man om de går på. Hur långt ska de här jävla lågstadiebarnen egentligen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar