tisdag 18 november 2014

Gryning hälsas av skymning, och däremellan natt

Jag vet inte om ni brukar använda den hära länklistan jag har här i högerspalten på bloggen? Där har jag några av mina favoritbloggar, ingen av dem särskilt lika min, och nu har jag lagt till en ny som jag vill uppmärksamma.

Kammebornia är ett kungarike i ett gammalt trädgårdsmästarhus och där bor kungen och drottningen av Kammebornia med alla sina tonårsbarn. Mest är det Pia som skriver, om mörker, barn, stickningar och höns. Alternativt liv, med mer hembakat och hemsytt och mindre arbete och mindre pengar. Lite som Underbara Clara alltså, fast utan att vara rik och berömd utan på en nivå som är mer sannolikt för de flesta. Mer trasig bil, ryggont och cancer, och mer av det trasiga som alla har men de flesta inte visar. Den är fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar