lördag 29 november 2014

Harrypottersexdröm i Astrid Lindgren-tappning

Jag drömde en lustig blanddröm härom natten. Jag var i en slags borg eller slott som var både Hogwarts och Ronjas rövarborg på samma gång. Eller det såg åtminstone ut som det, men egentligen var det kanske Malfoy Manor. I alla fall så var det dags för julfest och i stora salen var det fullt med långbord med massor av folk och massor av mat och jag gick mellan borden och såg till att alla fick mat. Här slog Astrid Lindgren-temat till igen och i mitt huvud hörde jag Astrids röst beskriva alla läckerheter som stod uppdukade precis som i Tabberaset i Katthult, ni vet "och där fanns körv, och sylta, och till och med en helstekt spädgris" samtidigt som lortiga katthultshjon glufsade i sig. Sedan skulle jag sätta mig ner och då fanns det ingen annan plats än bredvid Draco Malfoy själv (eller kanske hans kusin, det var inte så likt honom) och även om jag inte gillade honom var jag ju tvungen, och så satt vi där och blängde drygt på varandra. Samtidigt fanns det som en märklig spänning mellan oss.

Sedan gjorde drömmen ett klipp några minuter fram till när all mat bars in, som på Nobelfesten (fastän borden redan var fulla av mat) och jag och Malfoytypen satt tätt omslingrade och kysstes. Med all logik en dröm kan erbjuda visste vi att jag inte skulle kunna gifta mig med honom förrän om tre år (okänt varför. Troligen inspirerat av att Lena Dunhams karaktär i Girls inte kan ge ut sin bok förrän om tre år) och om vi låg med varandra utan att vara gifta skulle jag bli dödad.

Nytt klipp till en jävla torvmosse där jag och unge herr Malfoy smugit oss undan för att kunna vara tillsammans ändå. Vi ligger utan kläder under en gran när vi plötsligt hör jakthorn, rop och hästar och vi vet att det är drevet som jagat efter oss för att döda mig och tänker att "Nu är det klippt!" och sen vaknade jag. Nu när jag beskriver det låter det som någon sorts sedelärande historia om hedersvåld men jag minns mest hur det var att hångla med Malfoys kusin.

5 kommentarer:

  1. attans.. det var mycket, MYCKET roligare att höra dig berätta den.. xD

    SvaraRadera
  2. Shit vilken perfekt dröm ändå, såna bra stories får aldrig jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såna drömmar är roliga! Vem behöver film liksom

      Radera