lördag 15 november 2014

Manshat är rimligt

Inte för att ALLA MÄN är onda och de flesta män är faktiskt snäääälla och hat föder hat och wä wä wä och så vidare men det ger en ett jävla andningshål i den här floden av manskärlek jag simmar i varje dag. En motvikt till varje gång en mans bekräftelse är tusen gånger mer värd än en kvinnas, för varje gång en mans begär gör mig knäsvag och yr, till alla timmar jag ägnar åt att läsa igenom chattkonversationer, sms och kommentarer från diverse män. Som jag inte bryr mig om. Eller bara vill vara helt vanlig jävla vän med.

Jag vill inte ha något av dem. Bara bekräftelsen på att jag är kvinna, könad bekräftelse. Att jag är liggbar, från vilken jävla tönt som helst. Detta satans mansavgudande.

Jag har inte låga krav. Jag är snarare känd för att ha extremt höga krav när det gäller män, men rör mig och jag är din, ge mig ett finger och jag kommer inte ta handen utan jag kommer sluka hela jävla armen på dig och förmodligen ta en tugga av axeln också, för du är man och du gör mig till kvinna.

Jag igår kväll
(bild: Lina Neiderstam)
Att få manlig bekräftelse, könad bekräftelse, bekräftelse av mig som kvinna är allt, är mitt liv och manshat är en frizon, en luftbubbla och ett vapen. Jag behöver det.

Vettiga texter på ämnet:
Feminazi: Manlig bekräftelse ser jag som själva motsatsen till bekräftelse. Jag ser den som förnedring och sexism.

Elin Grelsson: Jag minns att han sa att jag var sjukt sexig, jag minns att ville gå hem med honom av bara den anledningen och ingen annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar