tisdag 2 december 2014

26 - Min dag

Idag är en ointressant dag. Jag är i skolan, mår illa av Premalexen och fick te och ostmackor av Anna till frukost och vi tittade på Too Cute på TLC. Ikväll ska jag nog till teatern och det kan bli ganska jobbigt, eftersom kommunen börjat flytta in sina saker i enlighet med att de tar över som huvudsaklig hyresgäst den här månaden.

Får jag prata om dagen igår istället? Det var kanske inte heller någon sådär vansinnigt spännande dag för större delen gick åt till tentan i samtidskultur, men det var en mysig dag ändå. Jag och Anna bakade lussekatter och de blev faktiskt väldigt bra, trots att jag inte brukar komma särskilt bra överens med deg och sådär.

Vår lägenhet är faktiskt ganska julig! Det finns lussekatter, pepparkakor, julkalendrar, adventsljus, trekantig ljusstake i fönstret och julstjärna. Det är bara julgardiner som ska upp och bordduken med jordgubbar som ska bort! Jag har till och med en speldosa med snögubbar i kökshyllan. Ambitiöst värre!

Vi har en ganska fin jul i år, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar