onsdag 3 december 2014

27 - Min skola/Min klass

Jag gillar den! Än har inga starka känslor svallat åt något håll, vi har ju inte ens avslutat vår första termin än, men de allmänna känslorna är positiva. En jävla hipsterklass, men det är ju jag med. Många Fjällräven-väskor, Beyond Retro-påsar och stora glasögon och septumpiercingar, någon Instagram-kändis, någon konstnär, någon före detta skådespelare. Mycket öldrickande. Mycket tjejer. Mycket sjukt snygga och välklädda tjejer, också.

Det är inte så snobbigt som jag väntade mig för tre månader sen. Jag trodde att alla skulle vara superakademiska experter som hade stenkoll på olika ideologier och inriktningar och transfrågor och intersektionalitet och att jag skulle vara liten och dum och inte kunna något, men det har ju gått bra. Det är väldigt olika nivåer på allt, både studievana, ålder och förkunskaper. Och samhällsklass, vilket kan vara ganska avgörande i det vi sysslar med.

Tänk att jag ska vara med dem i tre hela år! Vissa omfördelningar kommer ju ske när vi väljer inriktning, men många av dem kommer jag ha mycket med att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar