torsdag 4 december 2014

28 - Bästa tidsfördrivet (revisited)

Jag har skrivit om det här en gång förut. Men det kan jag ju alltid göra igen.

På sista tiden har jag inte ägnat mig så mycket åt Pinterest och Tumblr, av okänd anledning. Jag sitter inte så mycket vid datorn, känns det som, och när jag gör det är jag mest på Facebook. Men vad fördriver jag tiden med när jag inte har dator eller telefon?

Sitter jag på tåget och mobilen är död tittar jag kanske ut genom fönstret på alla hus, men nu när det oftast är för mörkt brukar jag sitta och småsova och fundera, antingen på skolsaker eller på saker folk sagt till mig. Upprepar konversationer i mitt huvud tusen gånger och sånt där som de flesta gör. Ibland skriver jag dagbok, men oftast inte.

Är jag hemma brukar jag titta på fåglar. Mest finns det måsar, duvor, skator, kajor och en och annan kråka utanför mitt fönster, vanliga stadsfåglar. Det är bra, för jag gillar alla kråkfåglar och särskilt kajor. De flyger i fina mönster, sitter i par och gullar med varandra, skäller på skatorna och äter konstiga saker. Varför är inte kajor en större grej på internet? De gör lika roliga saker som katter! Och så har de fina blå ögon som ser nästan mänskliga ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar