lördag 6 december 2014

30 - Den här veckan

Idag är det lördag, och veckan är sålunda inte helt slut ännu, men jag vet redan att det är en bra vecka. Anna har varit glad och mått bra, så då är jag lycklig. Vi har tittat på tv (Historieätarna sam Gift vid första ögonkastet - rekommenderas!), lagat mat, tramsat, handlat, städat och bakat. Allt har varit bra! I förra veckan hade vi ett par av de jobbigaste dagarna på hela hösten, och ja, det var jävligt jobbigt. Men tanken på att hela gymnasiet var ungefär så, medan det nu känns som en extremitet, känns väldigt bra och som ett bevis på vad vi klarar.

I övrigt har veckan innehållit ganska mycket plugg och teater. I måndags skrev jag tenta och det gick väl ungefär lika dåligt som för alla andra i klassen. Tempot och kraven har som sagt chockhöjts och det var flera som sa igår att de är säkra på att inte bli godkända. Själv vet jag inte men det känns bra att inte vara ensam om det.

Efter seminariet igår kom för övrigt Ulrika hem till oss och åt lussekatter och pepparkakor och var obesvärat jättetjusig som vanligt. Egentligen mer med Anna än med mig för jag var typeh, en halvtimme sen. Hem till mig själv. Wow. *slow clap*

På teatern har vi bestämt oss för att spela Fröken Julie. Dock inte en kvinnoseparatistisk version som jag hade velat från början, utan helt vanlig unken Strindberg. Nåväl. Jag får spela teater och det är väl ändock det viktigaste. Veckans jobbigaste punkt lär bli styrelsemötet imorgon. Det går som sagt lite sådär för föreningen och engagemanget ligger inte superhögt precis. Jag ska inte säga för mycket i nuläget men vi kommer förmodligen diskutera hur framtiden kommer se ut, och det kan bli jobbigt. Men veckan över lag får mycket höga poäng av mig!

Nu är det här listskrället slut, efter mer än ett halvår. Herregud. Allt är annorlunda än det var då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar