söndag 14 december 2014

Dö tillsammans och leva

Fuck. Mitt i mitt ombonade fåtöljmys med bloggar och plugg insåg jag att jag måste åka till stan. Dels för att lämna tillbaka en mycket sen biblioteksbok, och dels för att handla julklappar. Sen måste jag tillbaka igen innan 16:30 för en traderaauktion. Såvida jag inte gör det från en biblioteksdator. Nåja, Anna blev ju glad när hon blev själv hemma åtminstone!

Så nu är jag äten och påklädd och på sjuans spårvagn på väg mot Valand och biblioteket. Sedan blir det konstnärsbutiken In-ex och akademibokhandeln. Mer kan jag inte berätta här!

Vi är på väg in i något nytt nu, hon och jag. Det borde jag kanske ha förstått sedan länge, att vi redan är där. I det nya.

Eller - hon är där, och jag har fått följa med. Jag står stilla som alltid och kan inte besluta mig för vart jag ska, hur eller vad som ens är att röra på sig. Det är så perfekt bekvämt inne i min bomullsbubbla men jag ser henne genom skalet och jag kan snart inte andas mera. Vi bryter och krossar tillsammans och hittar det som finns där innanför.

Idag ska jag på allvar säga upp mig från callcentret. Det finns inget alternativ, utom risken att igen vakna upp och inse att jag sitter där vid datorn, Anna är någon annan stans och jag i olyckligt förälskad i någon random tönt och det är måndag hela veckan. Nej tack. Nu ringer jag.

2 kommentarer:

  1. Man lär sig något nytt varje dag med lite tur! Hoppas ambivalensen släppt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag har sagt upp mig nu! ^^

      Radera