lördag 20 december 2014

Första dagen dagen på jullovet

Hi ho! Igår var det årets sista seminarium och idag har jag jullov! Som ni märker pallade jag inte skriva julkalendern igår och inte i förrgår heller, men kanske jag gör det idag. Eller så gör jag det imorgon. Idag har jag lov!

Eller snarare, jag ska vara på teatern och jobba hårt hela dagen med att röja, bära, slänga, sopa, moppa och jaga barn, för idag är det disco. Det är även någon form av deadline för vår städning av lokalerna åt kommunen, nu när vi ska dela med dem. Med andra ord kommer jag att hänga på teatern i nästan tolv timmar idag. Mer jobb än om jag varit i skolan alltså. Som vanligt! Men det är alltid roligt med disco, även om det är mycket jobb.

Och så ska jag förstås knycka lite mat hemma hos mina föräldrar och få en försmak av hemmajulen. Det är jul på onsdag. Det är jul på onsdag! Herrregud, det är ju bara fyra dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar