onsdag 24 december 2014

Glad ändå

Jag är ganska slokig, men fortfarande löjligt glad över en sak: deeet snöööaaaarr!!!

Herregud, efter den här blöta göteborgshösten känns det helt himmelskt. Det snöar! Mycket! Inte för att det kommer stanna, men skitsamma. Det är fint!

Vi har ätit lax med vit sås och potatis och ärtor, och nu spelar Anna och bror Age of Empire medan jag... gör ingenting. Läser bloggar. Luktar på min klänning. Lyssnar på mamma som diskar. Morfar sover under Göteborgsposten och morbror kollar på nånting på sin ipad. Under granen ligger det fullt av fina, fina paket. Inte såna där med brunt papper och papperssnöre, eller origamipapper eller ens rim, utan den alla finaste sorten: såna knöliga prassliga paket i glansigt ica-papper och massor ar trassligt snöre. De är de allra finaste, på mitt sätt.

God jul, får man väl säga då? Till alla mina små läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar