tisdag 16 december 2014

Jag drömde att jag var i Berlin i natt

Godmorgon bloggen! Jag måste säga att jag gillar de här godmorgon-inläggen jag börjat med. De är säkert groteskt tråkiga att läsa men jag bloggar åtminstone varje dag, och det är ett ganska gött sätt att vakna på. Även om jag kanske mest skriver en massa olitterärt strunt.

Fan vad snart det är jul, nu. Imorgon en vecka. Jag känner mig alltid som berättarrösten i Pelle Svanslös julkalender när jag räknar dagarna till jul. "Det var den sextonde december, bara åtta dagar kvar till julafton! Pelle låg i sin takkupa och funderade på om..." den var så mysig! Tittar ni på årets julkalender? Den är ganska bra, och lagom julig fastän den utspelar sig på Kreta eller var det nu är. Det enda som stör mig med det är att det känns en smula kolonialt med en ziljard svenskar som exploaterar Orkidékusten, och de få greker man ser särskilt mycket av är så himla genuina och mysiga och jättegrekiska.

(När jag skulle googla huruvida Kreta är en del av Grekland stavade jag fel och fick veta att kret tydligen är mullvad på polska. Man lär sig något nytt varje dag!)

Som vanligt har jag knappt köpt några julklappar alls, men jag är ändå mer välplanerad än vanligt. Det mesta är bestämt och mina föräldrars klappar är beställda. Mer kan jag inte säga, eftersom majoriteten av mina klappmottagare även utgör majoriteten av min läsekrets... idag behöver jag dock handla igen. Och duscha. Och städa. Som fan.

1 kommentar:

  1. ha? kret är mullvad på polska! var ju en på cirkusen som hette det, uttalades iaf så.. (i efternamn men ändå) och JA: han såg ut som en mullvad.... xD

    SvaraRadera