tisdag 2 december 2014

Lucka 1: Dagen då allt förändrades

Det var faktiskt precis ett år sedan. Jag förstod det inte då, och det var ingen dramatisk dag men det var en stor vändpunkt likafullt. Jag vet att det var precis i början av december, för jag och Anna hade varit hemma hos Ossian från teatern för att lämna ett gäng affischer men han var inte hemma för det var hans födelsedag. Så det var ett år sedan.

Som vi fick svininfluensavaccinet och hämtade och lämnade teateraffischer och det var så fruktansvärt kallt och jag tänkte herregud, kan hon inte vara sjuk någon enda jävla gång så jag får vara ifred i skolan. Och dagen efter var hon sjuk.

Och jag hade jättetråkigt och saknade henne jättemycket.
Och det var första gången som jag verkligen saknade någon på det sättet. Och även om jag inte visste det då, så var det början på hela mitt riktiga liv.

Hon som nu ligger och sover i min säng, som lagar min mat och som jag aldrig är ensam med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar