fredag 12 december 2014

Lucka 11: Ett inlägg om hur du planerar att fira jul i år

Hej hopp, idag blir det dubbellucka för jag glömde skriva igår!

Årets jul kommer se ut som de flesta andra, förmodligen. Mamma, pappa, bror, morbror, mormor och morfar hemma hos oss. Den enda skillnaden är att Anna är med som de senaste åren, och att bror maler senapen sedan morbror stelopererade ryggen. Och att jag och mamma sover natten till julafton hos morfar för att kunna köra hem honom och skröpliga lilla mormor till oss. Det är den största skillnaden, att mormor är så dålig, men annars kommer allt vara som vanligt med granen på samma ställe, samma mat och samma tider. Mina föräldrars fina, fina hemmajul som de alltid ordnat åt oss, som jag fått ha hela mitt liv.

Kanske är det den sista likadana julen. Det har jag å andra sidan trott i åratal, och det har fortsatt att vara likadant ändå. Men det kommer det inte alltid vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar