lördag 13 december 2014

Lucka 12: Djupdyk i albumarkivet!

Ta fram ditt mobilalbum och plocka ur bild nummer 8, 32, 48 och 80 räknat från sista bilden i albumet och blogga om dem.

Bild nummer åtta från och med den senaste bilden är ett chips. Ett hemmagjort chips med svartpepparsmak direkt ur ugnen, så tunt och oljigt att man ser rakt igenom det, genomlyst av kökslampan. SÅ hipster är jag.

En BRUTALT SINNESJUKT stor jävla spindel på väggen i mina föräldrars källare är nummer 32, gömd alldeles bakom badrumsdörren. För att det ska synas extra tydligt hur stor den är håller jag upp en tändsticka bredvid den med hjälp av en sån där jättestor kökspincett - aldrig i livet att jag sätter mina fingrar i närheten av en sån där best.

Nummer 48: min kära amerikanska vän från hennes bröllop i somras, med brudklänning och bukett, ilsket stirrande in i kameran. Så vansinnigt fin och så mycket hon! Jag har nog aldrig skrivit om henne på bloggen, men hon är gift med en av mina kompisar från teatern och vi träffas ganska ofta trots att de bor ända borta i Lilla Edet.

Min första alldeles egna barbiedocka! En Twirling Ballerina Barbie från någon gång på 90-talet, med tylldräkt, ledade armbågar och knän och en liten tiara som man kan snurra henne i. Men för mig heter hon Jessica och jag älskar henne lika mycket som jag alltid har gjort. Hon bor här i min lägenhet med mig och har sin egen lilla klädkista med dräkt, aftonklänning, morgonrock och vardagskläder som luktar barndom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar