söndag 14 december 2014

Lucka 14: När, hur och varför du grät senast

Fjortonde december. Tio dagar kvar till jul. Jag vill inte att det ska bli jul! Eller rättare sagt, jag vill inte att julen ska ta slut. Sedan börjar de där ändlösa tre månaderna av bara mörker och kyla och ingenting roligt att se fram emot utom att de ska ta slut. 250% vardag. Men å andra sidan har ju vardagen varit ganska mysig den senaste tiden.

Senast jag grät var nog egentligen igår, till Hobbit (mer exakt när ska jag inte säga för det blir en spoiler) men ska man räkna "riktig" gråt (för jag brukar bara snyfta lite till filmer) så blir det väl i förrförra veckan eller sådär, när jag och Anna bråkade på Stigbergstorget.

Jag läser ett av dina gamla mail nu, ett långt som du skickade för länge sen och då gråter jag. För att det var så fint, för att vi är så fina och för att vi får vara tillsammans. Juni 2011 var visst lite detsamma som nu, på så vis att det var något som aldrig varit förut. Tänk att jag får ha dig! Tänk att någon har velat oss så väl att de har låtit oss hitta varandra och att vi får vara tillsammans. Du är inte som någon annan.

2 kommentarer: