tisdag 16 december 2014

Lucka 16: En av dina svaga sidor

Svag sida vet jag väl inte, men min sämsta sida är min falskhet, utan tvekan. Min falskhet och ytlighet. Kanske är de mindre framträdande än hos andra, jag är åtminstone medveten om det, men det är fortfarande tillräckligt för att vara jävligt irriterande. Som nästan alla människor bygger jag mitt liv på en lögn, en falskhet, en fantasi som inte finns. Det blir så synligt ibland, när jag märker vad och vem jag dras till och vad som ligger bakom.

Det kanske man skulle skulle kunna kalla för en svag sida ändå? Luftslott brukar inte vara särskilt starka, och tål inte att förfäktas så värst mycket. Åtminstone inte om man är någorlunda intelligent.

Tack och lov lever jag med en människa som med inte särskilt milt våld kan dra det jag verkligen menar ur mig, och få till och med mig att förstå vad som är på riktigt. Vilken del av mig som är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar