onsdag 17 december 2014

Lucka 17: Ditt bästa julminne

Som sagt var så ser alla mina jular ganska så exakt likadana ut. Men ibland, och särskilt när det gäller traditioner är ju det det finaste. Att man kan lita på att samma mysiga saker dyker upp igen, samma människor, samma mat. Jag minns Annas första jul med min familj, när allihop tittade på Kalle Anka och jag kom in i vardagsrummet och såg hela familjen sitta kring teven, och så var hon också där. En del av min familj.

Annars är nog de flesta av mina julminnen från tiden innan jul. Som när vi hade öppet hus på teatern och det kom verkligen skitmycket folk, vi hade luciatåg och femmetersgran och vi hade premiär för Sunes jul (jag spelade lillebror Håkan, en av mina bättre prestationer).

Den här julen blir också ett bra minne - första julen i en egen lägenhet! Det längtade jag hemskt efter förra året, att ha någon egen stans att pynta, baka och mysa. Och det har vi gjort! Massor! Förra julen var vi nyinflyttade i en lägenhet som visserligen var ganska fin men inte vår, och vi gjorde vårt bästa men det var fortfarande ganska  eländigt, och inte som i år. Inte alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar