måndag 22 december 2014

Lucka 22: Dina mesta julcravings i år

Jag har fått de flesta av mina matmässiga julcravings ganska tillfredsställa i år. Både must, skumtomtar och lussekatter fick jag i mig tidigt, och har knyckt diverse kakor, knäck, fudge och flädermarmelad hos min moder. Mat brukar jag äta ganska vanlig mat, lax och potatis med vit sås och sen skinka och sill på hårdkokta ägg. Hm, jag har faktiskt inte haft en tanke på julmat förrän nu, men nu blev jag ganska sugen!

Det jag längtar mest efter just nu är barrdoft och paket. Inte att öppna paket nödvändigtvis, utan bara själva paketen i sig. Imorgon ska jag slå in mina och lägga i en påse full av prassliga snören och blanka papper och ta hem dem till mina föräldrar och lägga under granen på onsdag. Sen ska jag spela nötta spel från teatern med Anna och bror och morbror, äta och titta på all julteve!

2 kommentarer:

  1. Anonyma Paketöppnaren22 december 2014 16:01

    öppna paket! öppna paket! öppna paket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas tomten ger dig många paket då min anonyma vän! ;)

      Radera