torsdag 25 december 2014

Lucka 23 och 24

Glad juldag! Hade ni en bra dag igår? Jag hade en normalbra juldag, ungefär, även om jag inte var på något vidare humör. Gick lite med känslan eller snarare vissheten om att det är sista barnjulen jag har. Jag går på universitetet, har en egen lägenhet som är full med prylar och om ett år kommer vår familj med största säkerhet inte se ut som i år.

Egentligen vill jag väl inte ha en barnjul igen, men det är ändå vemodigt att veta att det kanske är sista gången med en massa blanka prassliga paket i säcken under granen. Vi fick fina presenter i alla fall! Etsyörhängen och steampunkserier och kökspryttlar och Body Shop-grejer. Och skor! Vi har gått med läckande gympaskor fram tills igår som tre Dickensbarn som väntar på nya kängor till jul.

Ska vi ta de sista luckorna nu då? Det gör vi.

Lucka 23: Något du verkligen ser fram emot det kommande året.
Det känns ovanligt mycket som ett nytt år. Jag ser framemot bara att det ska bli ett nytt år. Att skriva januari, att skriva 2015, allt. En kall vinter, tulpanvår och ljusnande. Att välja inriktning på min utbildning och ha ettårsfest i min lägenhet är väl ett par konkreta saker. Det känns som om 2015 precis som 2010 blir ett ganska speciellt år. Med mig och Anna. Det kan nog bli jävligt svårt men om jag orkar skulle det kunna bli något stort.

Lucka 24: Tre saker dina bloggläsare inte vet om dig
Jag hatar att sova naken! Det är så jävla obekvämt och känns bara som när man sover oplanerat någon stans, av misstag.
Jag knäpper händerna med vänster tumme överst.
Jag ber fortfarande ibland. Även fast jag knappt är troende och inte tror på det så känns det ändå bra att ha en ramsa att upprepa. Som i natt när jag vaknade och hade drömt konstigt och mådde illa och trodde att jag var magsjuk och skulle smitta morfar. Nu var jag inte det, men jag mådde illa ändå och var sömnförvirrad och det var inte mysigt. Så då bad jag fader vår, men det hade lika gärna kunnat vara gud som haver barnen kär, förlossningsandningsövningar eller något helt annat. Men det som är skönt med att be är att formulera sina önskningarna just för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar