fredag 5 december 2014

Lucka 4: En av dina starka sidor

Egentligen ska det här vara "en av dina starka sidor som förälder" för jag fick kalendern från en föräldrablogg, men jag har ju inga barn. Jag funderar på hur jag skulle bli som förälder. Risken finns att mina nervösa ledarsidor skulle träda fram och jag blir asjobbig, jag är ju hyfsat självupptagen också. Det beror nog mycket på vem eller vilka man har som medföräldrar, och överhuvud taget vilket sorts liv man lever. Jag tror att jag skulle vara ganska bra på att ta mina barn på allvar. Förmodligen kommer jag tycka att allt de gör är helt fantastiskt - det är ju MINA barn!

Tusan, nu är det egentligen inte den fjärde längre. Nåja, det räknas ändå!

I övriga livet då? Jag vet faktiskt inte. Någon form av självinsikt, kanske? Inte för att den är så vansinnigt tydlig jämt och ständigt men jämfört med många andra så tror jag att jag är hyfsat klarsynt när det gäller mig själv och mina tankar och beteenden. Mer än vad många människor verkar kunna hantera, faktiskt. Ofta när jag nämner någon av mina dåliga sidor ska folk hela jävla tiden protestera och påstå att jag "bara är självkritisk". Jag hatar det! Det är inte hjälpsamt, eller vad det nu ska föreställa.

Sen så är jag bra på att handla på loppis. Och på att blogga när jag ska plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar