söndag 7 december 2014

Lucka 8: Ett inlägg om personen du senast pratade i telefon med

Det var nog ComHem, faktiskt. De ringde upp mig i brådrasket innan en föreläsning i förra veckan och frågade om jag ville binda om mitt bredbandsavtal för en lägre månadskostnad och det gick jag med på trots en viss misstänksamhet mit telefonförsäljare efter 1,5 år på Telenors kundservice. Dock kände jag att jag efter nämnda 1,5 år även borde ha tillräcklig erfarenhet av telecom-branschen och av diverse fula försäjningsknep att jag hade genomskådat eventuellt skumrask.

För övrigt är jag allmänt nöjd med mitt bredband. Det funkar när det ska funka, tar inte slut och vi kan titta på så mycket serier vi orkar. Herren som ringde upp mig var också trevlig och gjorde sitt jobb ordentligt. Det var nog dessutom det enda telefonsamtalet jag hade förra veckan, så det kändes produktivt och bra. Jag pratar inte så mycket i telefon över lag (de flesta gör inte det). Med pappa ibland, och ganska ofta med Anna när hon är i Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar