tisdag 9 december 2014

Lucka 9: Ett inlägg om din favoritjullåt och ett minne du har kopplat till den

Trots att jag gillar julmusik har jag ingen direkt favorit. Eller, jag kan snarare inte välja en favorit, för alla är så fina och mysiga! Minst gillar jag såna som är på engelska, de stör mig alltid (utom Tori Amos). Det är alltid de som är töntigast och klyschigast och utomskandinavisk jul är helt enkelt inte lika mörkergnistrande som vår är.

För att bara plocka ett random minne får det nog bli den minst fina svenska låten: Juligen med Just D. Vi hade den som intro, outro och mellanspel mellan scenerna när vi spelade Sunes jul på teatern, så när jag hör den tänker jag alltid på teatern och Sunes jul. Jag själv spelade lillebror Håkan, en något bortglömd skådespelarprestation jag ändå är ganska nöjd med. Framför allt är jag nöjd med manuset - för det hade jag skrivit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar