måndag 8 december 2014

På väg till skolan i den bergsjönska solnedgången

Klockan är halv tre och solen går ner men det gör mig ingenting, det är så fint här ändå. När jag flyttade hit i juli brukade jag sätta mig på balkongen vid tio på kvällen och titta på solnedgången över taken och svalorna över mig, och då trodde jag att det inte skulle bli vackrare, men det här är en perfekt jullägenhet. Det är ingen Fanny och Alexander-jul, men för att baka lite ojämna lussekatter, titta på julkalendern och bjuda vänner på julfikor är det perfekt. För en vanlig jul, med andra ord.

Någon gång vill jag anordna den stora sorters jul också. Ha ett hus med en egen familj och bjuda in föräldrar, grannar och vänner och ha något tillsammans. Alla kan ta med mat och presenter, äta, titta på Kalle Anka och berätta historier. Någon gång, om inte allt för lång tid. Kanske med min man och ett par barn och allt vad man har tillsammans.

Men just nu är jag där jag är nu. I ett lite avsides tegelhus i Bergsjön med Anna, och allt det som är vårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar