fredag 5 december 2014

Seminariemorgon

Idag vaknade jag typ tio, ska inte vara i skolan förrän tre, och har ändå både gått upp, städat och ätit frukost. Att jag inte väntar till sista minuten och måste kasta mig iväg händer så sällan att det är som en ny upplevelse varje gång. Jag har alltid föreställt mig att det skulle kännas på något sätt ensamt eller abstrakt att vara i tid med saker hela tiden, att det skulle kännas som om mina handlingar svävar runt i ett vakuum om jag aldrig var krisad och tvungen att utföra dem, men det känns faktiskt tvärt om, åtminstone idag. Att vara i tid känns märkligt närvarande i nuet, att samtidigt vara medveten om var jag kommer att befinna mig om ett par timmar. Det är skillnad mot att leva i tanken på gårdagen, som jag vanligtvis gör.

(och så är ni så schyssta och nämner inte dagens seminarium för jag har inte en susning om hur det kommer gå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar