söndag 14 december 2014

Tredje adverb (så säger Bill och Bull)

Jaha, och som vanligt bloggar jag mindre när jag börjar skriva mer annorstädes. Irriterande. Jag ska försöka hålla lågan uppe här nu, även om det innebär att jag får försaka annat skrivande!

Igår var vi och såg sista Hobbitfilmen, och den var bra förstås. Utan att spoila alltför mycket kan jag dock säga att jag tänkte på hur mycket konstigheter de kommer undan med för att det är en storfilm som annars hade känts otroligt B. Typ som att Bilbo och Gandalf går ostörda genom ett brinnande slagfält, utan att någon bryr sig om dem, eller fåniga skämt mitt i superseriösa scener. Men överlag var den ruskigt bra!

Idag ska jag handla julklappar! Jag vet inte om det är sent? Det känns som om alla andra är klara sedan länge, men för att vara jag är jag ganska tidig! Jag ska inte tillbringa så mycket tid i fullproppade affärer, utan mer på tradera och diverse internetbutiker, men en liten runda blir det. För att uppleva kaoset, om inte annat!

Gud, jag drömde brutalt mycket i natt. Dels att jag bodde i Thailand, fast i en lägenhet identisk med den jag hade på Hisingen, så att jag fick ligga en lång stund efter att jag hade vaknat och bara orientera mig. Dels drömde jag att min utbildning nästan var slut och att vi snart skulle ta kandidatexamen, och pratade om hur fort det hade gått (men samtidigt gick vi i min gamla lågstadieskola). Ungefär så känns det nu, som att hela första terminen försvunnit med ett svisch. Visst ja, jag ska läsa idag också. Och adventa lite med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar