onsdag 7 januari 2015

Premalexflytvästen

Jag experimenterar med att inte ta min pms-tabletter just nu, och än så länge går det bra. Som jag sagt tidigare så tycker jag egentligen bättre om att ha den här större kontakten med olika "dåliga" tankar och så där, när de är mindre nertryckta, och det känns som om jag tänker klarare. Samtidigt är det är så svårt att bedöma när man egentligen behöver ta medicinen och inte. Det känns så onödigt och ta en massa dyra tabletter i onödan, men det är också jävligt onödigt att dras med en massa hopplöshetskänslor och dödsönskan i onödan om man säger så...

Nu tog jag en halv tablett ändå. Det behövs nog. Jag svävar precis över vattenytan och ser det som ligger under och vet att det är mitt och att jag behöver det, och under de här två veckorna får jag chansen att dyka ner och hämta dem, men jag tumlar bara rakt ner i vattnet så att de sköljer över mig och jag kan inte simma. Jag får inte någonting med mig upp, men jag har åtminstone sett dem på nära håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar