torsdag 22 januari 2015

Vad håller vi på med egentligen?

Pfeeehf, där kom mensen! Fem dagar sen. Helvete vad man kan stressa upp sig och få vanföreställningar på bara fem dagar, trots att riskerna är extremt minimala. Men den brukar faktiskt inte vara sen. Och det hade kunnat ha hänt något. Man vet fan aldrig med kroppjävlar, de är opålitliga.

Nåväl, jag är väl stressad eller något. Det har varit tenta och grejer, och för övrigt så dog mormor härom veckan (vänta nu, borde inte "härom veckan" betyda för mindre än en vecka sen? Det var mer än en vecka sen). Hon har varit sjuk länge etcetera så jag är inte så ledsen men det känns konstigt ändå, nu är det bara morfar och farfar kvar. Jag tänkte att jag ska försöka skaffa barn tidigt så att mina barn inte får så gamla morföräldrar, men så kom jag på att i så fall måste det bli inom fem år, annars blir åldersskillnaden den samma ändå, eftersom mina föräldrar fick barn så sent. Då har det liksom gått ett varv.

Om fem år är jag å andra sidan nästan 27 och det låter som en ganska rimlig ålder att få barn. Nåja, det beror väl på vem man har ihop det med. Tänker män så här mycket på barn och hur och när och med vem? Knappast. Kvinnor lever mycket mer med risken/möjligheten för det, särskilt detta jävla cykelräknande gör en ju väldigt medveten om ens fertilitet.

Idag läser jag för övrigt Om det politiska av Chantal Mouffe. Bra men svår. Det slår mig hur mycket av det vi läser som går ut på att diskutera "vad pratar vi om egentligen?". Det är alltid minst ett kapitel som bara går ut på att förtydliga begreppen och vad man egentligen menar. Det finns inga tydliga gränser inom humaniora så de måste man dra själv på nytt, varje gång.

Och så tittar jag på snön och äter nudlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar