fredag 20 februari 2015

Mensvärk och tentaångest

Jag skriver en tenta om tre frågor som jag inte läst böckerna till ordentligt. Det har å andra sidan nästan ingen i klassen, och jag verkar förstå dem bättre än de som läst dubbelt så mycket som jag.

Det handlar inte om lathet, för jag har verkligen verkligen försökt. Det är bara det att de är svinsvåra. "Det känns som om de bara satt ihop en massa ord så att det låter som en mening" har varit klassiska citat de senaste veckorna och det går liksom inte att ta sig igenom bokstavsgeggan. Jag tror mig förvisso ha förstått andemeningen men man vet aldrig vad man missat, och det jag skriver känns som om jag är ute och cyklar "utan varken lokalsinne eller gps".

Och någon gör tusen nålar på mina äggstockar. Inte så farligt egentligen, jag kan fortfarande äta och stå upp och sådär men det är irriterande ändå och tabletter brukar inte hjälpa mot den här varianten, den som kommer och går under hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar