måndag 16 mars 2015

Bokrean i Göteborg

I Göteborg är det nästan som sommar idag. Eller kanske inte som sommar men det känns märkligt när det är skymning och man ändå kan gå med jackan öppen även om det krävs både jacka och vinterskor.

Jag var inne på akademibokandeln nu under rean. Som jag kanske nämt är jag inte så förtjust i att köpa nya böcker, men det är roligt att titta nu när allt står lite huller om buller och man hittar andra saker. Jag skrev en lista på böcker jag såg som jag vill läsa:

Kvinnan på övervåningen
Tillsammans är man mindre ensam
Egenmäktigt förfarande
Mördarens apa
Fault in our stars
Fangirl
Född fenomenal
Jag ger dig solen
Otopia
Fjärde riket
Niceville

Just nu sitter jag på Le pain français och förfasar mig över hur mycket te kostar på café. Men det är väl för att slippa alla slöa studenter. Anna är i Norge igen och jag vet inte riktigt hur jag är vuxen utan henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar