onsdag 4 mars 2015

Bokskrällen

Idag ska jag läsa Göteborg utforskat inför fredagens seminarium och som vanligt när jag ska göra något så försöker jag använda mina klassiska metoder som att läsa en annan bok, städa badrummet, vattna blommorna eller sova en stund, men det fungerar faktiskt sämre än vanligt. Varje gång jag tittar tillbaka så är boken kvar, och är fortfarande lika jobbig.

Egentligen är den ganska bra. Den handlar mest om vem som bestämmer hur staden ser ut, hur den ska definieras och vem som får ta plats i den och det är ju sånt jag gillar men jag orkar ändå inte. Tur att jag inte pluggar litteratur för då hade jag inte orkat läsa något alls. Hur kan böcker vara så mycket jobbigare när man måste läsa dem?

Igår läste jag ut Stolthet och fördom och det var också ganska jobbigt fast den var spännande, för det var också delvis pliktläsning. Nåja, nu vet jag åtminstone vem mr. Darcy är, och har en ny bok att se filmatiseringen av, och det var det jag siktade på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar