måndag 2 mars 2015

Marsdagar

Idag är det den andra mars och jag gör allt möjligt. Kollar på Janne Josefssons På rätt sida älven om klassresespårvagnen som vi ska åka med på onsdag, läser bloggar och tittar på sängramar. Min säng har nämligen gått sönder igen och går inte att laga. Det är ena benets fäste som bara sagt KRAS och gått sönder två fester i rad. Första gången satte pappa fast det igen med en massa extraskruvar men den här gången tror jag inte att det går, så nu sover jag med ena sänghörnet uppallat med fjorton bamsealbum för jag hatar att sova på en madrass på golvet. Det påminner om när jag, Anna och Richard bodde i Brunnsbo i jättelägenheten och sov på en smutsig madrass på golvet och alla var halvt deprimerade och ingen orkade fixa något bättre. Men boktravar är fint och det ser ganska bohemiskt ut, åtminstone tills jag fixat något annat.

När jag läser läser jag Stolthet och fördom där jag har precis 100 sidor kvar vilket är längre än jag kommit i någon bok från romantiken innan, för hur mycket jag än vill gilla dem så tycker jag att de är supertråkiga. Senare idag ska jag jaga rätt på Göteborg utforskat och läsa den istället. Förutspår dock att Jane Austen kommer ha betydligt större dragningskraft.

Och så funderar jag på att byta header här på bloggen. Den jag har är förjävla fin men också förjävla klumpig och jättestor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar