tisdag 28 april 2015

Day 3: 10 things about your personality.

Hur listar man sånt? Som i olika personlighetsdrag? Eller om hela min personlighet i sin helhet? Ska de rangordnas? Jag vet inte.

1. Jag är rätt självupptagen. Det vet jag åtminstone, och försöker du säga emot så betyder det att du inte känner mig särskilt väl. Den här punkten är inte under diskussion.

2. Jag är uppvuxen med att strunta fullständigt i vad andra tycker om mig, vilket jag är väldigt glad över. Samtidigt betyder det att jag är helt ovan vid att tänka på det, vilket är opraktiskt.

3. Jag älskar att höra min egen röst. Jag älskar att synas och höras.

4. En mix av ovanstående punkter gör att jag liksom inte märker när jag pratar alldeles för mycket, särskilt när jag är nervös. Det är tur att jag har Anna, för när vi har gäster finns det då någon som säger "jävlar vad du babblar" för annars hade jag aldrig slutat, och det finns nog minst en i min klass som tänker "inte hennes poänglösa dravel igen". Men oftast säger jag bra saker!

5. Mesta delen av min tid är jag ganska halvledsen/trött/otaggad. Fast extremt entusiastisk ibland. Eller så ligger det där bakomledsna där hela tiden, jag vet inte. Jag uppskattar inte tanken på att det alltid ska vara så.

6. Just nu känner jag mig väldigt annorlunda mot andra, och tar sjukt illa upp när någon säger att alla känner sig annorlunda och fel. Jag hatar hatar det! Jag känner mig fel och jag tycker inte om det, inte alls! Låt mig känna mig fel.

7. Det jag oroar mig mest för är alla de planer och drömmar jag inte lever, och vad fan jag håller på med. Jag funderar på om det är för att det finns ett glapp mellan vad jag alltid drömt om och vad jag faktiskt tycker om, eller om jag bara håller mig själv tillbaka. Det är detta jag tänker på mest av allt.

8. På ett sätt är jag inte så stabil (pms etcetera) men min personlighet är nog ändå rätt så fast. Jag känner ju alltid de där sakerna jag lipar över ibland, men ibland blir de så mycket starkare. Jag vill inte hålla min "pms-personlighet" tillbaka, för den är min vanliga personlighet uttryckt på ett annat sätt.

9. Folk är bäst på håll för mig. Jag är inte en sån som "hatar människor", jag tycker bara att de flesta är dumma och/eller tråkiga när jag kommer i närmare kontakt med dem. Det finns cirka fem personer jag kan tänka mig att umgås med regelbundet, generöst räknat.

10. Jag vet inte om jag är särskilt insiktsfull eller så, men jag gillar att tänka att jag är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar