tisdag 28 april 2015

Hårtisdag (stäng fönstret för körsbärsblommorna)

Jaha, idag har jag haft seminarium och föreläsning, och sen var det tänkt att jag skulle till en klasskompis som säljer lite gamla kläder och grejer hemma hos sig, som en hemmaloppis, och hämta upp mina linser hos optikern på vägen. Egentligen hade jag planerat att inte göra något ikväll eller imorgon, eftersom jag gjort så mycket och inte vill överstimulera mig själv för att sedan krascha, vilket jag lätt gör, men vad fan, det är ju bara ett par timmar.

Mellan föreläsningen och loppisen var det typ tre timmar och jag tänkte att jag skulle duscha, för jag har haft den där krypande obehagliga känslan jag får av att vara jävligt smutsig i håret, men när jag kommit hem och ätit och gjorde mig klar för att kliva in i duschen drog jag fingrarna genom håret och insåg att det var ju hur rent som helst! Jag tvättade det ju igår, varför har jag fått för mig att det är smutsigt?

Nåväl. Kanske jag bara har en dålig hårdag, det kan påverka mitt humör sjukt mycket. Så jag började sätta upp det så som jag brukar, med inbakad fläta och sjal runt om, det brukar alltid kännas bättre. För varje hårtest jag flätar liksom sticker det i fingrarna, och när jag är nästan klar tappar jag en slinga utanför flätan.

Reaktion: viker mig i ångestrysning.

Insikt: jag ska nog inte gå någon stans idag.

Jag är ganska nöjd med min kropp/utseende, men relationen till håret är så löjligt labil, och känns det fult känner hela jag mig helt motbjudande och kan knappt se folk i ögonen. Nej, jag ska nog lyssna på Myter & mysterier, äta glass och jobba med nästa seminarieuppgift idag. Kanske imorgon också.

1 kommentar:

  1. Mitt hår är också sådär dumt idag. Kliar i mig när jag tänker på hur äckligt det känns/ser ut. Fast tvättade det igår. Udda relationer till hår, titeln på en bok jag utan problem kunnat skriva.

    SvaraRadera