tisdag 7 april 2015

Imorgon ska vara en snäll dag

Hej bloggen! Idag är jag trött och ledsen, av ingen annan anledning än att jag är trött och ledsen. Teatern är jobbig, tröjan är obekväm och jag är dum, ungefär, det är väl mest därför. Ibland är allt jobbigt fastän det inte är det, utan bara för att det är jobbigt. Det är ganska skönt, ärligt talat. Så länge jag inte behöver exponeras för några extraordinära jobbigheter (som typ att någon skrattar åt mig när jag säger fel. Eller att jag snubblar på en tröskel. Tur att jag inte jobbar...) så känns det på något sätt ärligt att vara ledsen. När jag är det låtsas jag aldrig vara glad, och det som känns dåligt får synas som det är.

Mensvärk till exempel blir ju helt sinnessjukt smärtsamt om man måste stå upprätt och inte låtsas om det och kanske hat bråttom någonstans, medan samma smärta inte är så himla farlig utan kanske lite mysig om man får ligga i en varm soffa och gnöla lite. Då brukar det gå ganska bra att göra andra saker också, bara man inte måste låtsas som att man inte har ont.

Så imorgon ska vara en snäll dag, har jag bestämt. Jag ska tvätta håret, plugga för tentan jag failade på och gå på konstmuseet med min arbetsgrupp från klassen, och kanske rösta i finska riksdagsvalet (mitt första!). Kanske ser jag en film också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar