måndag 6 april 2015

På väg hem

Det här kommer bli en lång resa. Jag har läst ut Svinalängorna och Vickis Vintage-butik och har ingen laddare och även om jag fått låna Doktor Glas av Anna (som lånat den av en kompis som lånat den av en kompis) så kommer jag få det långsamt på bussen. Och det kommer vara snorljust hela vägen så jag kan inte sova alltför mycket.

Nu sitter jag på en norsk busshållplats och tänker använda internetskvätten jag köpte för att hitta hit till att skriva ett tråkigt blogginlägg.

Vi har haft det fint. Alla som jobbar på cirkusen fick gratis inträde till Kristiansands dyrepark och badehus och vi myglade in mig också. Så vi har åkt skitmycket vattenrutschkana, slagits med en krokodil i skumplast och tittat på lejon (jag började nästan gråta, jag älskar lejon) och apor och giraffer. Och sett cirkusen såklart! De har bara hästar och hundar som djur nu och det känns bra, även om kamellukten fattas. Om ni är i Norge och får möjlighet att gå på Arnardo rekommenderar jag det verkligen! Det är mycket billigare än i Sverige och i år har de ett av de bästa clownnummer jag sett.

Och så har jag ätit cirkusmat, som smakade precis som vanligt, hjälpt Anna att ta kort på tältet, städat hennes vagn och kramat henne fler gånger än vad hon uppskattar, och jag antar att vi gjort vårt bästa för att få så mycket som möjligt ur den här helgen. Det var en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar