tisdag 21 april 2015

Solaninförgiftad Solaire

Tusan vad svårt det är att ta sig hem och gå in när det är så här varmt ute. Det är ju för fan sommar i Göteborg! I synnerhet på de ställen jag befinner mig på oftast utomhus, det vill säga utanför Röhsska museet, med blommande körsbärsträd och glasskiosker, och på min balkong. Jag älskar min balkong! Precis precis just idag slår björkarna ut och hela dalen nedanför mitt hus är överdragen med ett lager grön tyll. Vem vill gå in då? Jag älskar min balkong.

Dessutom försöker jag övertala mig själv att gå in och äta maten jag lagade igår, och jag är rädd att bli sjuk av den. Det är nämligen en massa grön potatis i, och efter att jag hade ätit igår blev jag så sjukt illamående och det är tydligen vad som händer då. Eller så är jag bara nervös. Essätentagrejen som jag failade på är nästan klar och jag har tänkt skicka in den idag eller imorgon, och jag är verkligen inte van vid att arbeta utan deadline.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar